Rges rgen, egy messzi-messzi galaxisban...
Mris megdobbant a szvetek mi? Aki nem jtszott az els rsszel s valamilyen okbl arrl sem hallott, hogy harminct klnfle "v jtka" cmet gyjttt be, az egyrszt mris vonuljon a sarokba s trdeljen kukoricra , msrszt vegye a fradtsgot s legalbb olvassa el ezt az ismertett. A recept szerint a gamma RPG, jl sszevegytve egy kis TPS-el, br a rossznyelvek szerint inkbb Hack'n Slash az egsz, kis RPG fszerrel. Akinek ez nem sokat mond, (szintn nmi utnajrsra sarkallnm) olyan szerepjtkot kaptunk a keznkbe, ahol a vals idej csatkat krkre osztva zzhatjuk, karakternk pedig tapasztalati pontokat gyjtgetve, egyre tbb kpessgre tesz szert. Mindezt harmadik szemly nzpontjbl, a Star Wars univerzumban, kzel ngyezer vvel a Skywalker csald tndklse eltt, azaz egyenesen a Rgi Kztrsasg korban.
Trtnetnk t vvel a KOTOR els rsze utn jtszdik. A Sithek az sszes Jedit kirtottk a galaxisbl, vagy legalbbis majdnem mindet. Mi magunk az Ebon Hawk nev (elz rszbl ismers) srlten sodrd hajn utazgatunk eszmletlen llapotban, s ilyen mdon nem kicsit veszlyes a helyzetnk, hanem nagyon fleg, hogy utunk egy aszteroidamezn vezet kersztl. Bemelegt kldetsknt rgtn ki is javthajuk az igen nagy presztzzsel rendelkez csodajrgnyt egy kis droiddal (ez a kldets fakultatv, ha derogl egy centrifugval rohanglni az rhajn, nyugodtan szkippeljnk) s a kzeli Peragus II. nev bnyszbolygra naviglhatunk. Innen indulnak az igazi kalandok, ki kell dertennk mi trtnt s vajon mirt nincs egy llek sem a Peraguson (mindenki elhallozott ugyanis). Ksbb amint leesik, hogy a drkszjdos skacok levgtak minden spanunkat szerte az univerzumban s most minket is clba vettek, hamar belevgunk a sztoriljnba, elhzunk a kietlen bolygrl s megprblunk felkutatni pr Jedit. Mert ugye lbetett kzzel nem nzhetjk, amint a stt erk tveszik a hatalmat. Jpr bolygra el fogunk ltogatni ennek rdekben: Korriban, Dantooine, Telos, Nar Shaddaa s Dxun szerepel a csillagtrkpnkn. Nhnyat ezek kzl mr az els jtkban is megsasoltunk, azonban mg a rgi helysznek is tartogatnak meglepetst, st mg a jreg Dantooine is j oldalrl mutatkozik be.
Indulskor ismt hrom kaszt kzl vlaszthatunk:
A Jedi Guardian (rz) kaszt gyakorlatilag a harcos osztly, nem olyan jk az er hasznlatban, viszont a fnykardal roppant hatkonyak. Specialitsuk a Force Jump, azaz messzirl hirtelen odaugrs a rosszarcak elbe s mris mehet a kaszab. Egyedl k kpesek hozzfrni a Fnykard Specializcihoz, ami minden vgsnl +2 sebzst ad. leter: +10 / szint, Erpont: +4 / szint.
A Jedi Sentinel (rszem) kaszt a diplomatikus megoldsok hve. Nagyon jl bnnak a knyes helyzetekkel, de nem kell ket flteni harc kzben sem s gyesen osztjk az ertrkkket is. Egyfle kzpt az rzk s a tancsosok kztt. leter: +8 / szint, Erpont: +6 / szint
A Jedi Consular (tancsos) kaszt hatalmas ereje az ertrkkkben lakozik, viszont nem valami jl zenlnek a csata frontvonalban. Gyakrabban kapnak j ertrkkt s tbb erpontbl is gazdlkodhatnaknak mint a msik kaszt kpviseli. A Consular karakter fejldse sorn egyre ellenllbb vlik az elmetrkkkkel s egyb ertmadsokkal szemben. Specialitsuk az Er Fkusz, ami az ertmadsaikhoz ad bnusz pontot. Ez vgig aktv tulajdonsg marad a jtkban, teht nem kell kln elhvnunk harc kzben. leter: +6 / szint, Erpont: +8 / szint
A jtk folyamn klnbz tulajdonsgainkat s szakrtelmeinket fejleszthetjk, melyekhez minden szintlpsnl megfelel mennyisg pontot kapunk. Eleinte egy az egyhez arnyban nvelhetjk az rtkeket, azaz egy pontrt cserbe egy pontal n a tulajdonsgunk, ami maximlisan 18-as lehet. Ksbb viszont, amint egyre jobbak az adott tulajdonsgaink (15-16 felett), mr 2-3 pont is szksges, hogy egy pontal nvelhessk az rtkt. Azonban! Minden negyedik szintlpsnl, (teht 4,8,12,16 s gy tovbb) kapunk egy olyan skill pontot, ami brmelyik tulajdonsgunk rtkt egyel nveli, fggetlenl attl, hogy az jelenleg milyen rtken ll.
Rengeteg trgyat is hasznlhatunk kpessgeink idleges javtsra. Klnbz stimulnsokkal pldul pr msodpercig "doppingolhatjuk" magunkat, vagy affle implanttumokat helyezve a fejnkre s testnkre, bnuszpontokat kaphatunk a kpessgeinkhez. A skillekre nagy hangslyt fektettek ebben a rszben, bizonyos trgyak csak rendkvl magas tudsszinten llthatk ssze a szerelpadokon. Ilyenek pldul a fnykardhoz szksges lencsk s energiacellk. Persze a tuds mg nem minden, rendelkeznnk kell megfelel alap alkotrsszel is. Ilyeneket elszrva tallhatunk a helyszneken, de ami a legtutibb, hogy a felesleges cuccainkat lepthetjk ilyen alkotkra, hogy aztn egy teljesen ms eszkzt ksztsnk belle! A fnykard megszerzse sajnos arnytalanul sokig tart majd, kb. 12-13 rs jtkid utn kapjuk meg azokat az alkatrszeket, amikbl sszetrgerolhatunk egyet. Viszont aki az elz rsz sztorijt kicsit is vgja, az tudja, hogy minket gyakorlatilag menesztettek a Jedi rendbl, mivel Revan s Malak oldaln harcbaszlltunk a Mandaloriaiakkal. A kardunkat ezrt elkoboztk, az Ertl pedig megfosztottak. Taln egy ilyen sztori utn sokkal frusztrlbb lett volna, ha mr kapsbl a nyitkldiben dobunk magunknak egy zsr j lzerszablyt. n speciel dacbl nem is csinltam, csak amikor mr get szksg volt r. (menesztett morcos Jedi, mekkora mr! nem? ) Az inventory gyakorlatilag vgtelen sok trgyat kpes kezelni, illetve rendszerezni a knnyebb elrhetsg kedvrt, innen pedig brmikor pakolgathatk a cuccok csapattagokra, vagy magunkra.
A nagy jts a jtkban, hogy karakternk viselkedse a trsaink reakciit is befolysolja. Klnbz prbeszdekben polgathatjuk a kapcsolatot a tbbiekkel, br sajnos a trtnetre nemsok hatsa van, ezen nem ll, vagy bukik semmi. A jtkban rengeteg lehetsgnk lesz, minden megnyilvnulsunk hatssal van a krnyezetnkre s minden feladatot tbbflekppen is megoldhatunk. Pldul, ha egy droidkereskedtl meg kell szereznnk valamilyen informcit, felajnlhatjuk hogy buss rat fizetnk (azaz pr lyukas kztrsasgi garast), esetleg mg alkudhatunk is az rbl (egy fl lyukas garasnl nem kap tbbet) vagy egyszeren tjkoztathatjuk, hogy kett szempillants alatt vgunk mg egy lyukat a htsjra, ha nem segt. Az esetek tbbsgben mindkt megolds j, de ajnlatos sznl lenni, ugyanis nem mindig a knyebb megolds vezet leghamarabb a clhoz. Illetve fordtva is igaz, nha kemnyen meg kell dolgoznunk a Light Side pontjainkrt.
A jtk nagyon nehezen indul be, de megri kitartan gyrni a sztorit, ami mellesleg az egyik legjobb amit valaha videjtk magnak mondhatott. A mellkkldetsek most teljes mrtkben opcionlisak, nem kell ket egyltaln megcsinlni, csak a f dolgokat az adott bolygn. A minijtkok pedig ksznik megvannak, br a SwoopBike verseny kicsit gzos szerintem. Ms vonatkozsban sajnos nem t akkort a produkci, mint a sztori, teht hatalmas grafikai teljestmnyre ne szmtsatok! Br az ertmadsok effektjei nagyon szpek s egytt fejldnek a trkkkkel, az elz rsz motorjval pfkel a cucc - az meg nem mai csirke. Igaz, pr dologban mg gyrtak rajta, de fknt az idjrsi elemeket javtgattk. Kr hogy a jtk nagyobb rsze fedett helyen zajlik
Sajnos a kpernyre kerlt harckzbeni ikonok, amikkel knnyen tmadst vlaszthatunk, nagyon sokat takarnak ki a felletbl, nha nagyon idegest tud lenni, hogy nem ltni az ellenfeleket vagy az effekteket miattuk. Az M.I. valami flelmetesen buta, minden ellenfl gy tmad, mint Jzsi bcsi ngy veg bor utn. Neknkrontanak, azt majd lesz valami. Ezt mg elviselnnk egy flig kigyrt szrnypoftl, de az mr elg ratyi, hogy a szervezettsg teljes hinya mutatkozik, akrhny (!) fejvadsz is tmad rnk egyszerre, pedig azok kzl egyik sem Nulla Juli. Flrerts ne essk, fedezkkeresst nem vrok egy krkre osztott harcrendszernl, de gy sajnos nem vletlenl nzik a laikusok szegny gmt Hack'n Slash mknak. Br tny, hogy emiatt akr nulla stratgival is le lehet zzni az egszet. St! Az M.I. miatt semmi ksztetst nem rznk, hogy a nagyon kifinomult harcrendszert rdemben elkezdjk tnylazni, ugyanis feleslegesnek tnik +1 vagy +2 sebzsi pontokkal babrlni, mikor gyis csak jnnek a bbuk, akiket hentelnk sorra, mint Mari nni a csirkket lagzi eltt. De taln csak nzpont krdse, gy legalbb mindenki megtallja a szmtst kisebb-nagyobb mrtkben.
A szinkronok elg jk - br kis visszaesst mutatnak az elz rszhez kpest -, viszont a hangeffektek kivlak. Bugok sajnos akadnak dgivel, melyek igen vltozatos mdon kpesek elrontani az amgy kivl jtklmnyt. Hallottam jtkbl val kilpsekrl, fagysokrl, lassulsokrl, mindenfle okossgrl, amitl egy tlag gmer megprblja megmszni a szobja falt s kzben letpni rla a taptt. Nekem mintha nha tvette volna valami vagy valaki az irnytst a karakterem felett, nfeledten szaladt elre. Ez nlam neurotikus rohamokhoz vezetett, s azta kezelsre jrok. (LucasArts, megy a szmla!)
A jtkid kb. 30 ra, de sokkal tbb is lehet a mellkkldetsekkel s minijtkokkal. jrajtszani mrcsak azrt is rdemes, mert tbbfle befejezs is van, attl fggen, hogy melyik oldalon llunk. sszessgben hatalmas szrakozst gr a jtk, az idegest hibk s hinyossgok ellenre is. Soha nem kaptunk mg ekkora szabadsgot j s rossz oldalon lavrozni, a hangulat pedig nagyon felemel. n nem tudtam letenni, mert mindig trtnik valami, valaminek folyton a kzepn jrunk, egymsba rnek a kldetsek s sztorizsok, folyton hajtunk a kvetkez feladatrt, nincs meglls. Ha kicsit kpesek vagyunk kikapcsolni, majd tadni s gyermeki szvvel belelni magunkat a jtkba, bizony jnhny rcskra maghoz desgethet minket az Er. |